۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۲۶۲۷۵
مدیر حوزه علمیه بناب:

 تأسی از فرهنگ اهل بیت لازمه مقابله با فرقه‌های ضاله است

حجت‌الاسلام والمسلمین باقری بنابی گفت: تأسی از فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت و ارتقای سطح معرفتی جامعه لازمه مقابله با فرقه‌های مختلف ضاله و عرفان‌های دروغین است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين عبدالمجيد باقري بنابي،

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: ایام ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بهترین فرصت برای تبیین شعائر اسلامی و تقرب به درگاه الهی است.


وی با بیان این‌که روحانیت رسالت خطیری در بهره‌مندی از فرصت‌های تبلیغی این ماه‌های مبارک بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید این فرصت مناسب را برای ترویج شعائر دینی و اسلامی مغتنم بدانند و عموم مردم را با آسیب‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی آشنا کنند.


حجت الاسلام والمسلمین بنابی با تأکید بر این‌که تأسی از فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت و ارتقای سطح معرفتی جامعه لازمه مقابله با فرقه‌های مختلف ضاله و عرفان‌های دروغین است، افزود: امروز نیازمند ترویج اسلام ناب محمدی(ص) با اصول و قواعد صحیح تبلیغی در جامعه هستیم، در حقیقت رسالت روحانیت ترویج فریضه مهم الهی است.


مدیر حوزه علمیه بناب یکی از ویژگی‌های مهم ماه شعبان را جلا دادن روح و جان برای حضور در ماه ضیافت الهی دانست و افزود: اثرات مثبت و سازنده ماه شعبان به قدری مهم و قابل توجه است که سفارش شده مؤمنان حدالامکان روزهایی از ماه رجب و ماه شعبان را روزه‌داری کنند تا بیش از پیش آمادگی حضور در ماه مبارک رمضان را داشته باشند.


وی با بیان این‌که طلاب و روحانیان بایستی همواره مانند طبیب روحانی به دنبال مخاطبان خود باشند، گفت: این‌که یک مبلغ دینی در خانه بماند و منتشر باشد تا مردم برای وعظ و خطابه به مسجدی دعوتش کنند، اصلا مناسب و درست نیست، سرباز واقعی امام زمان(عج) همواره و در هر شرایطی به دنبال ترویج ارزش های دینی است.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی خواستار تبیین مسائل روز مهم جهان اسلام و اولویت های اصلی نظام در منابر و مجالس وعظ از سوی مبلغان و روحانیان شد و افزود: تلاش امروز دشمنان اسلام و تشیع، انحراف اخلاقی و فساد جوانان شیعه است، اما نباید اجازه تحقق این اهداف شوم داده شود./935/302/ب2

ارسال نظرات